Οι εισηγμένες εταιρείες της Ευρώπης αναμένεται να εξασφαλίσουν φέτος έσοδα 1,2 τρισ. ευρώ(1,3 τρισ. δολάρια) από τις ΗΠΑ. Το ποσό άνω του ενός τρισ. είναι ενδεικτικό των όσων διακυβεύονται στον εμπορικό πόλεμο, καθώς ΗΠΑ και Κίνα ανεβάζουν τους τόνους και η Ευρώπη βρίσκεται στη μέση.
Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις φοβούνται για παράπλευρες απώλειες, σε μια εποχή επιβράδυνσης των εταιρικών κερδών και την ώρα που η ευρωπαϊκή οικονομία φαίνεται να χάνει την αναπτυξιακή της δυναμική. Σύμφωνα με αναλυτές και επενδυτές, με βάση τα έσοδα, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις εμφανίζονται πιο ευάλωτες μπροστά σε μια εμπορική αντιπαράθεση μεταξύ Ουάσιγκτον και Βρυξελλών από ό,τι οι ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ.
Ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, έχοντας στρέψει την προσοχή του εξ ολοκλήρου στην εμπορική κόντρα με την Κίνα, αποφάσισε να αναβάλει για έξι μήνες την επιβολή δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, σε μια κίνηση που ανακούφισε τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η «ανακωχή» όμως θα μπορούσε να αποδειχθεί προσωρινή. Ο Τραμπ τον προηγούμενο μήνα είχε απειλήσει να επιβάλει δασμούς σε εκατοντάδες ευρωπαϊκά αγαθά, από τυρί μέχρι στολές του σκι, αξίας 11 δισ. δολαρίων. Η Ε.Ε. προειδοποίησε ότι θα απαντήσει στους αμερικανικούς δασμούς.
Ο αντίκτυπος για τις κορυφαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα βαρύς: Με την οικονομική ανάπτυξη να επιβραδύνεται και ορισμένες χώρες όπως η Ιταλία να πασχίζουν να θέσουν υπό έλεγχο τα υψηλά ελλείμματα, η Γηραιά Ήπειρος ίσως να μην είναι τόσο ανθεκτική σε μια παρατεταμένη εμπορική αντιπαράθεση, όσο ανθεκτική αποδείχθηκε η Κίνα.
Σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται στοιχεία της εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων Amundi Asset Management, oι πωλήσεις στις ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του συνολικού κύκλου εργασιών για τις επιχειρήσεις του MSCI Europe, ενώ οι πωλήσεις στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 14% του τζίρου για τις αμερικανικές επιχειρήσεις.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούνται ο πιο αδύναμος κρίκος μεταξύ των επιχειρήσεων της Ευρώπης. Ένας δασμός 25% θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια έως και 0,3 ποσοστιαίων μονάδων από το ΑΕΠ της Γερμανίας, όπως δείχνει ανάλυση της Moody's. Οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν το 13% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Γερμανίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου